Een spannende tijd

Groep 8

In groep 8 wordt hard gewerkt tijdens het rekenen, de taallessen en de andere vakken. Naast nieuwe zaken wordt ook veel herhaald en leren de kinderen steeds meer het geleerde toe te passen.

Halverwege het schooljaar breekt een spannende tijd aan. We gaan dan samen met u en uw kind bekijken welke vorm van voortgezet onderwijs het meest geschikt is. De resultaten uit voorgaande jaren zijn, naast de werkhouding en taakaanpak van uw kind, bepalend voor het definitieve advies dat de leerkracht in februari zal geven. Na het schooladvies wordt in april, landelijk, de Centrale Eindtoets afgenomen. De uitslag van de Centrale Eindtoets geldt dan ook echt als tweede gegeven. Indien nodig zal de leerkracht u helpen met het zoeken naar een geschikte voortgezet onderwijsschool voor uw kind.

Heeft u vragen over de Minister Marga Klompéschool?