Een goede start van de ontwikkeling

Groep 1/2

Ook in de groepen 1 en 2 wordt thematisch gewerkt volgens de principes van de methodes Piramide en LOGO3000. Deze programma’s houden rekening met de verschillen in ontwikkeling van kinderen. De eigen ervaring en het zelf ontdekken nemen een belangrijke plaats in. Elke drie weken staat er een thema centraal, bijvoorbeeld ‘kleding’. Aan de hand van de thema’s worden diverse activiteiten aangeboden en uitgewerkt op allerlei ontwikkelingsgebieden (taal, rekenen, beweging, muziek, e.d.). Aan de sfeer en de aankleding van de hal en de lokalen kunt u zien welk thema centraal staat. Door middel van een takenbord en een weektaak leren de kinderen al op jonge leeftijd, aansluitend bij hun ontwikkeling, zelfstandig keuzes te maken en samen te werken. De ontwikkelingen worden bijgehouden middels het invullen van leerlijnen in het leerlingvolgsysteem en het afnemen van cito-toetsen.

Heeft u vragen over de Minister Marga Klompéschool?

Robert Kochplaats 346-348
3068 JD  Rotterdam

010-4206661
info@mmkschool.nl