Zelf oplossingen zoeken

Groep 6

In groep 6 gaat het rekeninzicht een steeds belangrijkere rol spelen. Kinderen moeten op een handige manier de oplossing weten te vinden. Natuurlijk wordt er ook veel aandacht besteed aan het hoofdrekenen en het cijferen. Nieuw in deze groep is het werken met breuken. Het taalonderwijs bevat allerlei verschillende onderdelen, zoals spreek- en luisteroefeningen, de spelling van werkwoorden en het maken van verhalen en gedichten. Woordenschat blijft een belangrijke plaats innemen. Er is natuurlijk aandacht voor de expressieve vakken zoals tekenen, muziek en handvaardigheid. Vanaf groep 6 willen wij de kinderen langzaam laten wennen aan huiswerk. De kinderen krijgen afgewisseld leer- en maakhuiswerk. In groep 6 werken de kinderen ook met een weektaak. Kinderen krijgen iedere week een nieuwe weektaak, waarin opdrachten staan van verschillende vakken. In het rooster wordt tijd ingepland om aan deze taak te kunnen werken. Het is de verantwoordelijkheid van kinderen zelf om deze taak netjes af te maken. Wij begeleiden de kinderen bij het plannen van de taak.

Heeft u vragen over de Minister Marga Klompéschool?

Robert Kochplaats 346-348
3068 JD  Rotterdam

010-4206661
info@mmkschool.nl